Що робити, якщо загубився багаж?

Уявіть таку картину: ви тільки зійшли з трапа літака, повні ентузіазму та готові до казкового відпочинку. Трохи втомлені після тривалого перельоту, підходите до багажної стрічки і чекаєте... через певний час, стрічка просто зупинилася, а валізи з Вашого рейсу перестали приходити взагалі.

Затуманений розум кричить про втрату самого дорогоцінного — багажу. Наша команда зібрала список порад, що робити в подібних ситуаціях.

Зверніться в Lost & Found аеропорту

аеропорт

Головним в подібних ситуаціях є збереження спокою. Насамперед, знайдіть стійку і подайте заяву про втрату багажу (PIR). Деякі авіаперевізники вимагають, щоб пасажири повідомляли про втрачений багаж протягом декількох годин. 

Як заповнити PIR?

Акт Property Irregularity Report повідомляє авіакомпанії про необхідність знайти ваш багаж. Заява заповнюється англійськими друкованими літерами, далі вона використовується в міжнародній системі з розшуку втраченого багажу. Як правило, PIR складається в декількох примірниках та заповнюється співробітниками аеропорту.

Попросіть копію заяви, яка буде подаватися в разі виникнення претензій авіакомпанії, контактні дані працівника стійки. Також не забудьте записати додатковий номер мобільного телефону, щоб відстежувати останні новини по зниклому багажу.

Слідкуйте за новинами

багаж

Будьте активними та не чекайте, поки авіаперевізник сам зв'яжеться з вами. Згідно з міжнародними стандартами, авіакомпанія повинна відшкодовувати збитки за втрату ваших речей. Також деякими авіаперевізниками повертаються грошові кошти за товари, придбаними на заміну старим речам.

Складіть претензію авіакомпанії

Вона подається в письмовому вигляді. До претензії додаються такі документи, як посадковий талон або роздрукований електронний квиток, талон багажної бірки, примірник акта Property Irregularity Report, опис вмісту багажу з термінами покупки, копія паспорта, чеки на нові речі (у разі, якщо у валізі були абсолютно нові речі). 

У претензії вказується ПІБ та адреса проживання пасажира, назва авіакомпанії, обставини пропажі, вимоги господаря багажу та суму компенсації, банківські реквізити. Письмова заява відправляється в офіс авіаперевізника. У гіршому випадку, ви маєте повне право подавати судовий позов.

Як убезпечити багаж? 

подорож

  • Прикріпіть папірець з контактними даними, маршрутом подорожі на зовнішній та  внутрішній бік вашої сумки або валізи.
  • Сфотографуйте багаж (всередині, зовні) та багажні бірки. Зроблені фото  зможуть допомогти співробітникам авіакомпанії в пошуках.
  • Звільніть місце для уяви: Прикрасьте ваш чемодан чимось яскравим або наклейте неонову стрічку.
  • Приїжджайте в аеропорт раніше. При пізній реєстрації мандрівники, найімовірніше, будуть відокремлені від свого багажу. Вантажникам потрібен час, щоб перевірити багаж та завантажит його в літаки.

Дотримуючись цих порад, ви зможете зберегти свої цінні речі. У подібних ситуаціях ключем до вирішення проблем стають збереження спокою і віра в краще. Ми сподіваємося, що з подібними проблемами нашим туристам не доведеться стикатися. А якщо і виникне неприємна ситуація з багажем, впевнені, що проблема вирішиться швидко. Бережіть себе і свої валізи в подорожах!